برندینگ

برندینگ برند آدیداس

لوگو آدیداس
سر فصل ها

برند آدیداس (معجزه برن)

 برند آدیداس چگونه برند خود را شکل داد؟

جمله ی معروف آدیداس : ” ما از یک اتاق شستشوی کوچک شروع کردیم و دنیا را فتح کردیم.”

هر داستان بزرگ شروعی دارد، داستان آدیداس در شهر کوچکی در هرتزوگناوراخ آلمان شروع شد…

herzogenaurach آدیداس

برند آدیداس از اینجا شروع شد

شهر هرتزوگناوراک شروع برندینگ 

1924

1924 آدولف داسلر، با نام مستعار آدی، به دنبال آموزه های پدرش کریستوفون ویلهلم که کفاش بود، در خشکشویی مادرش، شروع به تولید کفش های ورزشی میکند.

هدفش بهبود عملکرد ورزشکاران و اطمینان از راحتی آن ها در حین فعالیت بدنی بود.

آدلف داسلر

آدلف داسلر

در همان سال آدولف شروع به همکاری با برادرش رودولف کرد و با هم کارخانه کفش برادران داسلر را ثبت کردند

در مسابقات سال 1928، لینا رادکه ، دونده آلمانی، در المپیک آمستردام در بخش 800 متر با کفش های برادران داسلر مدال طلا گرفت.

لینا رادکه

لینا رادکه

1939

 بازی‌های المپیک 1939 برلین، برادران داسلر ،جسی اونز، قهرمان دو و میدانی، را متقاعد کردند تا از کفش های آن ها در مسابقات استفاده کند و او نیز موفق به کسب 4 مدال طلا شد که باعث شد ستاره بازی‌های المپیک آن سال شود.

این همچنین یک پیروزی برای برادران داسلر بود که پس از آن به سرعت کفش هایشان در بین ورزشکاران فروخته شد.

1947

پس از جنگ جهانی دوم، اختلافات شدیدی بین دو برادر به وجود آمد و در سال 1947 تصمیم گرفتند در دو شرکت مختلف به فعالیت خود ادامه دهند.

رودولف ابتدا برند رودا را بنیان گذاری میکند و در نهایت به puma تغییر نام میدهد.

1949


 

لوگو آدیداس

لوگو برند آدیداس

آدولف داسلر در سال 1949 در سن 49 سالگی برند adidas را بنیان گذاری میکند.

نام برندش از ترکیب نام مستعارش (آدی) و نام خانوادگی اش (داسلر) تشکیل شده است.

 

برند آدیداس از سال 1954 در دنیای فوتبال به شهرت رسید.

زمانی که در زمین فوتبال جام جهانی در شهر برن، تیم ملی فوتبال آلمان در فینال جام جهانی 1954 با مجارستانی های شکست ناپذیر روبرو شد و پیروزی باورنکردنی خود را رقم زد. و آدیداس را در زمین های فوتبال به یک نام آشنا تبدیل کرد.

 آدیداس از آن به عنوان معجزه برن یاد میکند.

کفش میخ دار آدیداس

کفش میخ دار برند آدیداس

1967

1967 هنگامی که مدل لباس ورزشی، فرانتس بکن باوئر، اولین لباس از برند آدیداس را  تن کرد، یک تجارت کاملاً جدید را برای شرکتی افتتاح کرد که تا به حال به کفش معروف بود.

فرانتس بکن باوئر

فرانتس بکن باوئر

 1968 تا 1970 اعتماد ورزشکاران جهانی را در طول دهه ها به طور مدام جلب کرد.

راز موفقیت آدی داسلر یک عنصر شخصی دیگر هم داشت، او با ورزشکاران ملاقات می کرد و با دقت به صحبت های آن ها گوش میداد و دائماً آنچه را که می توان برای حمایت از نیازهای آنها بهبود دهد یا حتی اختراع کند انجام می داد.

باب بیمون با کفش های آدیداس رکورد جهانی پرش طول را به نام خود ثبت کرد.

باب بیمون

باب بیمون

 1970، برند آدیداس برای اولین بار توپ رسمی را برای جام جهانی فوتبال 1970 تحویل داد.

توپ آدیداس

توپ آدیداس

این آغاز یک همکاری فوق العاده آدیداس با FIFA بود، که برای هر جام جهانی و مسابقات رسمی توپ ارائه می داد.

فروش حرفه ای را بیاموزید (کلیک کنید)بازاریابی و همه چیز درباره آن

1972

1972، با افتتاح بازی های المپیک در مونیخ، جهان به آلمان روی آورد.

درست در زمان برگزاری این رویداد، آدیداس لوگوی جدیدی به نام TREFOIL را ارائه داد.

مجموعه آدیداس اورجینال مخفف سبک زندگی و خیابان است. و شعارش این است: زمان ممکن است تغییر کند، اما کیفیت سه گانه همیشه باقی خواهد ماند.

لوگو 1972 آدیداس

لوگو 1972 آدیداس

1972 تا 1978 آدیداس به یک متخصص چند ورزشی تبدیل شد.

و دارای طیف وسیعی از ورزشکارانی شد که عقیده داشتند عملکردشان با آدیداس بهتر می شود.

به عنوان مثال نادیا کومانچی با تجهیزات آدیداس به طور مکرر امتیاز کامل 10 را در ژیمناستیک کسب کرد.

نادیا کومانچی

نادیا کومانچی

1978

آدی داسلر در 6 سپتامبر1978 ، اندکی پیش از تولد 78 سالگی اش درگذشت. مردی که تقریباً به تنهایی صنعت کالاهای ورزشی را باز تعریف کرد و معیار را یک مایل ارتقا داد، یک شرکت در حال شکوفایی را پشت سر گذاشت. پایان یک دوره داسلر شروع دوره ای دیگر شد، همسر آدی، کته، با حمایت پسرش هورست، این دوره را به دست گرفت.

همسر و پسر آدی

همسر و پسر آدی

1984

1984 آدیداس یک نوآوری زودتر از زمان خود را ارائه داد و آن سیستمی به نام Micropacer درون کفش برای بهبود عملکرد ورزشکاران بود.

فناوری آدیداس

 
فناوری Micropacer آدیداس
 

My adidas 1986

در سال 1986 گروه هیپاپ آمریکایی به نام RUN DMC ترانه ای به نام My adidas را منتشر کرد و این منجر به ادغام هنر و ورزش شد که نه تنها روند همیشگی مد خیابانی را از بین برد، بلکه تولد تبلیغات غیر ورزشی در صنعت کالاهای ورزشی را نیز رقم زد.

گروه موسیقی RUN DMC

گروه موسیقی RUN DMC

1987

مرگ ناگهانی هورست داسلر در سال 1987، سه سال پس از درگذشت مادرش کته، برای آدیداس به معنای آشفتگی بود.

1989

در سال 1989، آدیداس به یک شرکت سهامی تبدیل شد و دختران آدی داسلر سهام خود را در سال 1990 فروختند.

پس از خروج دختران داسلر از شرکت، تغییر در رهبری و تصمیمات استراتژیک مشکوک باعث از دست دادن رکورد در سال 1992 شد و شرکت را به ورشکستگی نزدیک کرد.

1993

در سال 1993 رابرت لوئیس دریفوس، مدیرعامل جدید، کاری تقریبا غیرممکن را به آسانی انجام داد. او به همراه شریک خود کریستین تورس فهمید که آدیداس تقریباً ورشکسته، نیازی به اختراع مجدد ندارد، فقط به یک جهت جدید نیاز دارد. او غول خفته را از یک شرکت فروش به یک شرکت بازاریابی محور تبدیل کرد و آدیداس را به مسیر رشد بازگرداند.

1995

در سال 1995، شش سال پس از تبدیل شدن به یک شرکت، آدیداس وارد بازار عمومی شد و شعار بازاریابی جدیدش این بود:

«آن زمان می‌دانستیم، اکنون می‌دانیم».

در سال 1997 آدیداس یک عضو جدید به تیم خود اضافه کرد، با خرید Salomon و برندهای آن، این شرکت نام خود را به adidas-Salomon AG تغییر داد.

در نگارش بیزینس پلن کنارتان هستم (کلیک کنید)

قرن 21

2001 هربرت هاینر مدیرعامل جدید adidas-Salomon AG می شود و با او، تمرکز شرکت بیشتر بر روی نوآوری قرار می گیرد.

2002 ClimaCool، 

2004 adizero، و کفش فوتبال F50 که درست به موقع برای جام جهانی فوتبال 2006 در آلمان عرضه شد، به محبوبیت های بازار تبدیل شدند.

2006 آدیداس و سالومون خود را جدا کردند و آدیداس Reebok را خریداری کرد و دو مورد از معتبرترین برندهای جهان را گرد هم آورد.

2011، آدیداس متخصص صخره نوردی، Five Ten را خریداری کرد.

2013 آدیداس کفش دویدن Energy Boost را معرفی می کند که دارای یک ماده بالشتک کاملاً جدید است. این ماده با همکاری شرکت شیمیایی آلمانی BASF ساخته شده است و مزایای ضد و نقیض از بالشتک نرم را برای یک تجربه دویدن ترکیب می کند.

Energy Boost

Energy Boost

پس از 15 سال، هربرت هاینر در اکتبر 2016، پست مدیرعاملی را به کسپر روستد واگذار کرد.

روستد شروع به هدایت شرکت به سمت عصر دیجیتال می کند و پایه جدیدی می گذارد.

2017

در سال 2017 با واگذاری نام تجاری هاکی خود CCM و مارک های گلف خود TaylorMade، Adams Golf، و Ashworth، به استراتژی جدید خود کمک کرد و بر شایستگی های اصلی خود در کفش و پوشاک و مارک های اصلی خود آدیداس و ریباک تمرکز کرد.

2019

2019 آدیداس افتتاح ساختمان اداری جدید خود به نام “Arena” را جشن می گیرد این دفتر مرکزی شرکت در هرتزوگناوراخ آلمان است، جایی که آدولف داسلر آدیداس را پایه گذاری کرده بود. 

برای انجام برنیدنگ به یوفو مراجعه کنید (کلیک کنید)

اکنون، برای اولین بار، 5400 کارمند در این ساختمان مستقر هستند.

ساختمان آدیداس

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ساختمان آدیداس

در سال 2021 آدیداس ریباک را واگذار می کند، به این معنی که هم ریباک و هم آدیداس می توانند پتانسیل رشد خود را مستقل از یکدیگر بهتر درک کنند.

2022 آدیداس و گوچی

در سال 2022 آدیداس و گوچی همکاری جدیدی را شروع می کنند و اولین مجموعه روی باند فرودگاه عرضه می‌شود، که دارای یک کالیدوسکوپ رنگی و ادغام نمادهای سه‌گانه و گوچی است.

آدیداس و گوچی

آدیداس و گوچی

2023

در سال 2023، بیورن گولدن، مدیر عامل و عضو هیئت اجرایی جدید آدیداس می شود. بیورن به عنوان یک بازیکن حرفه ای سابق فوتبال و هندبال با تقریبا 30 سال تجربه در صنعت کالاهای ورزشی و کفش ورزشی، دانش زیادی را در زمینه ورزش به ارمغان می آورد تا شرکت را وارد عصر جدیدی کند.

این داستان ادامه دارد …

فقط کافیست سوار بر سفینه یوفوبرند شوید تا مسیر برندینگ را برای شما سرعت بخشد (برای خرید بلیت پرواز کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *